Alle SmartLet medicinske gasudtag har ens ydre design, men forskellig farvekodning samt det komplette gasnavn på svensk. SmartLet fås til rand- og forsænket installation og er kompatibel med alle typer paneler på hospitalsafdelinger og med forsænkede lofter. Udtaget er selvlukkende, hvilket vil sige, at det automatisk stopper gasgennemstrømningen, når det tilsluttede udstyr er koblet fra. Alle udtag under tryk er udstyret med betjeningsventiler, således at der kan foretages servicearbejde under tryk. Rørene fås i størrelserne 8, 10, 12 mm, med en rørlængde på 200 mm.
Lave omkostninger i forhold til den driftstekniske levetid.
SmartLet byder på favorable samlede omkostninger i forhold til den driftstekniske levetid, takket være vores meget hurtige installation og enkle løbende vedligeholdelse. SmartLet har en økonomisk brugstid på 20 år og kommer med en 5-årig garanti.
Nem vedligehold
Ventilkeglen udskiftes ved 5-års serviceeftersynet. Takket være det kassette-baserede vedligeholdelsessæt kan både installation og serviceeftersyn udføres med et enkelt standardværktøj, en 8 mm topnøgle. Højde og vinkel på ventilhuset kan justeres efter installation.
Regulering og miljøkrav
SmartLet lever op til nordiske og internationale standarder, er CE-mærket og er blevet evalueret af BVB. Alle komponenter er kompatible med MRT.
Intelligent monitorering af tryk med LED (kan tilvælges)
SmartLet kan monteres med en integreret rød lysdiode, som lyser, når gastrykket er over eller under de tilladte værdier. Dette sikrer en komplet og pålidelig monitorering af trykket, der hvor gassen anvendes.
Intelligent RFID-teknologi (kan tilvælges)
Hvis man ønsker en enkel og pålidelig sporing og driftsstart, kan der monteres et integreret elektronisk RFID-mærke, der overfører og udveksler data med en RFID-aflæser. Allerede fra produktionen er en stor mængde data lagret i RFID-mærket: nummer på enhed, serienummer, produktionsdato samt ID til brug i den endelige inspektionsrapport. Efter hvert serviceeftersyn vil service-teknikeren skrive følgende ind i RFID-mærket: dato, ID for serviceeftersyn/undersøgelsesrapport samt eventuelle bemærkninger. Alle data opbevares digitalt af service-teknikerne.
Text: Jonas Lindberg
Foto: Linda Romppala